Budgetbeheer

Wanneer je (voor kortere of langere tijd) niet in staat bent op een goede manier over je eigen inkomsten en uitgaven te waken, kunnen je financiën door een onafhankelijke derde worden beheerd. Dit heet budgetbeheer.


Stabiel Budget kan je helpen je financiële zaken weer op orde te krijgen. Met de zogenoemde beheerrekening (waar je inkomen op wordt gestort) betalen wij je vaste lasten, je wekelijkse leefgeld, eventuele schuldaflossingen en overige posten.


Alle afspraken die hiervoor gemaakt worden, leggen we vast in een budgetplan. Daarnaast wordt er vanuit budgetbeheer als daar ruimte voor is een bedrag gereserveerd voor betalingen die incidenteel plaatsvinden en voor onvoorziene uitgaven.


Door middel van budgetbeheer wordt voorkomen dat er schulden ontstaan of dat aanwezige schulden nog verder oplopen. Post en email over financiële zaken wordt (in overleg) naar ons toegestuurd en verwerkt. Je krijgt dan dus geen post zelf meer over geldzaken (rekeningen, deurwaarders enz.).


Als het zo is dat betalingsregelingen geen uitkomst bieden dan starten we een schuldsaneringstraject bij de gemeente als dat mogelijk is.


In een (kosteloos) kennismakingsgesprek zal alles worden toegelicht.